تاثیر قابل پیش‌بینی دادگاه ترامپ بر تحولات انتخاباتی آمریکا

افزایش اقبال جمهوریخواهان به ترامپ

بولتون گفت: نتیجه احتمالی تبرئه ترامپ افزایش حمایت‌ها از وی و تقویت شدید کارزار انتخاباتی او خواهد بود و این مرا نگران می‌کند.
بولتون گفت: نتیجه احتمالی تبرئه ترامپ افزایش حمایت‌ها از وی و تقویت شدید کارزار انتخاباتی او خواهد بود و این مرا نگران می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۲۹۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از شبکه الجزيره، جان بولتون مقام سابق امریکایی معتقد است که اگر پرونده‌ای که علیه ترامپ تشکیل شده است به نفع او تمام شود آمریکا شاهد پیامد‌های سیاسی آن خواهد بود.

تعداد بازدید : 16


جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی امریکا در مصاحبه با این شبکه درباره پیامد‌های سیاسی طرح اتهام علیه دونالد ترامپ گفت: من فکر نمی‌کنم کسی (دموکرات یا جمهوری خواه) روزی را که یک رئیس جمهور سابق متهم شود روز خوبی تلقی کند. اما به نظر من باید مد نظر داشته باشیم که این آغاز پرونده است، نه پایان آن. آزمون واقعی این است که آیا ترامپ بعد از محاکمه تبرئه می‌شود یا پرونده قبل از محاکمه مختومه می‌شود، یا این که ترامپ محکوم می‌شود. به هر حال نتیجه این پرونده بیشتر از مرحله طرح اتهام، پیامد‌های متفاوت سیاسی به ویژه در داخل آمریکا خواهد داشت.

وي افزود: این احساس که پرونده مذکور با انگیزه‌های سیاسی تشکیل شده است، داخل حزب جمهوری خواه بسیار قوی است و طبق نظرسنجی‌ها باعث افزایش حمایت‌ها از ترامپ شده است. این چیزی است که من را نگران می‌کند و اگر من دادستان بودم، چنین پرونده‌ای را تشکیل نمی‌دادم.

بولتون گفت: نتیجه احتمالی اين که اگر ترامپ تبرئه شود، تقویت شدید کارزار انتخاباتی او خواهد بود و این مرا نگران می‌کند. من نگران آسیب زدن دادستان به ترامپ نیستم؛ من نگرانم این محاکمه در صورت شکست، به ترامپ کمک کند و این برای ما که می‌خواهیم ترامپ را از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری باز داریم، فاجعه بار خواهد بود. نظرسنجی‌ها حاکی از حمایت جمهوری خواهان از ترامپ است، اما به معنای حمایت قدرتمندانه نیست، اما به هر حال از نظر من که مخالف نامزدی ترامپ در انتخابات هستم، خبر بدی است./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها